Polski Fiat 126 felújítás

egy kisautó újjászületése

2016. feb 15.

1982

írta: ogy
1982

"Pár évvel ezelőtt a hahun eladásra kínáltak egy piros kispolszkit, ami talán az egyik legjobb évjáratból származott. Kellően éltes volt, hogy a jobb minőségű darabok hírét öregbítse, de ahhoz már elég fiatal, hogy rendes fék legyen alatta. Kevéssé cizelláltan fogalmazva: egy korai 4*98-as osztókörű darab, ami a nagy kúpos őrületben közepesen érdekes. Eddig semmi kiemelkedően izgalmas nincs a dologban, csak ha a futott 12000 kilométert is bedobjuk az információk sorába. Egy tulajosnak volt hirdetve, a képeken csak egy horpasztott bal első sárvédő rontotta az összképet, amúgy gyári volt. Akkor senki nem ugrott rá, én is csak szemezgettem vele, de nem foglalkoztatott komolyabban, a miértjére nem is emlékszem, hiszen az ár sem volt ...

Tovább Szólj hozzá

2015. dec 18.

Bakancslista.

írta: ogy
Bakancslista.

Felkapott és divatos dolog a bakancslista. Természetesen az én fejemben is létezik, de sosem próbáltam tételesen összeszedni, nem is éreztem ennek szükségét. Egy dolog viszont egészen bizonyos, hogy a leginkább vágyott tétel egy saját tulajdonú garázs és műhely, amiben egy helyen lehet tárolni az összes autót és az évek alatt felhalmozott pótalkatrészeket. Esetemben ez persze nem olyan egyszerű, hiszen a leendő épületnek elég komoly dimenziókkal kell rendelkeznie, hogy mindennek legyen helye. Gyakorlatilag egy komolyabb komforttal nem rendelkező családi házat kell építeni. Az első kapavágás 2016 tavaszára volt tervezve, de az élet közbeszólt, így véglegesen sikerült a jelenlegi pesti bérleményünket olyannyira meggyűlölni, hogy az ...

Tovább Szólj hozzá

2014. dec 05.

Sárga motor újraéled?!

írta: ogy
Sárga motor újraéled?!

Ha műszaki, akkor valamiféle motorcsere mindenképpen bekövetkezik CCL életében. Két évvel ezelőtt a gyári blokk került vissza és a sárga motor azóta többnyire hentesládában és különböző cipősdobozokban töltötte életét szétszerelve és elpucolva. A burkolatok KG patkányában éltek tovább, de a maradékkal nekem kellett volna kezdenem valamit. Mivel a gyári hatszázas motor közel tökéletesen tette a dolgát, így nem is nagyon mozgatott a sárga motor exhumálása, a kisautó eredeti motorját szinte a végletekig el is hanyagoltam, az ötezres olajcserén túl nem nagyon néztem rá, mert működött, ha nem is túl acélosan. Szlovákiában már nehezen indult, ami nem is csoda, hiszen az idejét nem tudom, mikor néztem rá a gyújtásra vagy a ...

Tovább Szólj hozzá

2014. nov 03.

Első szlovák találkozó, amit igazán élveztünk.

írta: ogy
Első szlovák találkozó, amit igazán élveztünk.

Szeptember elején kapott a klubunk meghívást a pozsonyiaktól az őszi találkozójukra. Dátum hibátlan volt, hiszen arra a hétvégére Cincin amúgy is "rám lett bízva", így a program adta magát. Gyors körkérdés után a szűkebb kör is pozitívan állt a dologhoz, így újra egy napos találkozóra készülődtünk. Táv közelsége és földrajzi elhelyezkedése miatt ezúttal nem volt nálam előző este bandázás, Petiékkel Komáromnál, Sanyiékkal pedig a találkozó helyszínén terveztünk találkozni.  

Előző este bevertük a "jó éjszakát söröket", így jót sikerült aludnunk és az ébredés sem volt vészes, mert a három órás út megengedett egy viszonylag kései kelést. Pontban hatkor találkoztunk Szücsivel a kicsi garázsnál, ahonnan ...

Tovább Szólj hozzá

2014. már 10.

Ötödik sebesség

írta: ogy
Ötödik sebesség

Sosem vágytam rá igazán és pontosan nem is tudom, hogy miről fogok írni, de éppen ráérek és van kedvem firkantani, így megpróbálok összeütni valamit. Posztom tárgya egy átalakító szett lesz, mely annyira jutányos áron volt hirdetve, hogy nem bírtam nem megvenni. Anno a kezdetek kezdetén 300.000 körül lehetett utólagos ötödik sebességet venni fityóba, de sankonak hála már a töredékéért elérhető, így pár óra töprengés és számolgatás után már repült is az éterben a szett ára Borsodba. 

Vásárlás előtt sokat osztottam és szoroztam és az én használati módomnak (többnyire találkozók és hosszú utak) tökéletesen megfelel ez az áttétel (35/26) a gyári diffivel. Természetesen nem a magasabb utazósebesség, hanem az ...

Tovább Szólj hozzá