Polski Fiat 126 felújítás

egy kisautó újjászületése

2017. dec 23.

Újabb egy év és még mindig nincs vége.

írta: ogy
Újabb egy év és még mindig nincs vége.

Két éves múlt a garázs projekt és még mindig nincsen kész, de a leköltözés megtörtént. :)

Időrendben a villanyszerelők voltak soron, illetve lettek volna. Megtapasztalhattunk némi linkséget, hitegetést és szarban hagyást, ami miatt az évre tervezett többi feladat mind borult. Ekkor jött az isteni szikra, hogy ex-sógor villanyszerelő, ráadásul az élet minden egyéb területén is alapos, így ő lesz a megfelelő ember. Bubi hibátlanul megoldotta a feladatot, hősiesen viselte a folyamatosan eszünkbe jutó ötleteket. Párhuzamosan a villanyszereléssel elkezdtük az üvegtéglázást, ami szintén embert próbáló munka volt a korai sötétedés és az erős hidegek miatt. Raul haverommal férfiasan dacoltunk a körülményekkel, így pár napi munkával ...

Tovább Szólj hozzá

2017. nov 11.

A legnagyobb 2.

írta: ogy
A legnagyobb 2.

Inkább egy nyúlfarknyi képriport lesz, mint hagyományos értelemben vett poszt. Nagyobb egységekben jönnek az új részek, lelkesedésem is töretlennek mondható, a jelenlegi szösszenet célja, hogy pár képen keresztül megmutassa, hogy mi tetszik és mi nem. 

dscn2388_1.JPGA motortér összképe nagyon hiteles, részletek is rendben vannak.

dscn2400_1.JPGEgészen komoly kábelezése van, ami sok működő részletet sejtet.

dscn2419_1.JPGAz ülések puha "műbőrből" vannak, a kárpit alatt valódi szivacsozás található.

dscn2433_1.JPGTermészetesen billenthetőek és a retesz is szépre sikerült.

dscn2438_1.JPGA féklámpát a fékpedál fogja működtetni, ez itt a mikrokapcsolója.

dscn2442_1.JPGKéziféket is be lehet húzni és a váltókar is realisztikus.

dscn2443_1.JPGSárfogó zseniális, természetesen gumiból van. 

dscn2403_1.JPGTankról ...

Tovább Szólj hozzá

2017. feb 13.

A legnagyobb

írta: ogy
A legnagyobb

Évtizedes álmom vált valóra a Deagostininek köszönhetően. Makett formátumú százhuszonhatosról nem tudok és valójában ez sem az, de saját kezűleg kell összeállítani és méretarányát tekintve a makettezés király kategóriáját képviseli, azaz 1/8 méretarányú. Szerencsére volt megbízható beszerzési forrásom a legkisebb óriásra, így némi mérlegelés után igent mondtam és Tamás megindította a lengyel előfizetést számomra. Nem maradtam egyedül az őrültséggel, némi győzködés után Szudas is bevállalta a dolgot, további tagokat ráérünk keresni kicsiny kis klubunkhoz. :)

Nem terveztem komoly blogolást a téma köré, összeállítási bemutatót sem szeretnék írni, azt megtette már a gyártó, illetve a lengyel fórumokon is sokan ...

Tovább Szólj hozzá

2016. okt 06.

Elmúlt egy év

írta: ogy
Elmúlt egy év

Napra pontosan egy éve történt meg az első kapavágás, így adta magát egy garázsról szóló szösszenet összehozása. Kész volt az alap, nagy volt és szürke, de már a miénk. Tél nem tett benne semmi kárt, néha le lett söpörve, google is lefotózta, más nem történt.

Május végén gyülekezett a szokásos brigád a kert végében és csuriba szorított ujjakkal lestük a teherautót, hogy be tudja-e depózni a téglás és habarcsos raklapokat az alapra, ahogyan Sanyi kérte. Gond nélkül sikerült bedaruzni a helyükre az összetevőket, így megspóroltunk rengeteg pakolást magunknak, csak azon kellett gondolkodnunk, hogy hova menjünk kirándulni és milyen fagyit együnk, ameddig megérkezik a három fős szakbrigád. 

Másnap már izmosabban indult. ...

Tovább Szólj hozzá

2016. okt 04.

Haladó projektek

írta: ogy
Haladó projektek

Utolsó két poszt egy-egy projektről szólt és azóta mindkét fronton látványos haladás volt tapasztalható, de ezúttal csak az autó vonalról osztom meg a történéseket. 

Felesleges elemek eltávolításánál lett lezárva a gondolat és egy kevéssé szívderítő kép zárta a posztot, amin réz, gitt és sok-sok orbákolás volt látható. Nem oda illő részek mind el lettek távolítva, hogy tiszta felületre lehessen építkezni. Lánghegesztővel sikerült a "mesternek" egy piciny lyukat égetni az A-oszlopra, amit természetesen behegesztettünk, hogy itt se maradjon nyoma a barbárkodásnak. Ezután rengeteg unalmas takarítás következett az akku alatti részen, a külső doblemezen és az oszlop környékén, bőszen pörgött a négertárcsa és a nyehőke, ...

Tovább Szólj hozzá