Polski Fiat 126 felújítás

egy kisautó újjászületése

2017. feb 13.

A legnagyobb

írta: ogy
A legnagyobb

Évtizedes álmom vált valóra a Deagostininek köszönhetően. Makett formátumú százhuszonhatosról nem tudok és valójában ez sem az, de saját kezűleg kell összeállítani és méretarányát tekintve a makettezés király kategóriáját képviseli, azaz 1/8 méretarányú. Szerencsére volt megbízható beszerzési forrásom a legkisebb óriásra, így némi mérlegelés után igent mondtam és Tamás megindította a lengyel előfizetést számomra. Nem maradtam egyedül az őrültséggel, némi győzködés után Szudas is bevállalta a dolgot, további tagokat ráérünk keresni kicsiny kis klubunkhoz. :)

Nem terveztem komoly blogolást a téma köré, összeállítási bemutatót sem szeretnék írni, azt megtette már a gyártó, illetve a lengyel fórumokon is sokan ...

Tovább Szólj hozzá

2016. okt 06.

Elmúlt egy év.

írta: ogy
Elmúlt egy év.

Napra pontosan egy éve történt meg az első kapavágás, így adta magát egy garázsról szóló szösszenet összehozása. Kész volt az alap, nagy volt és szürke, de már a miénk. Tél nem tett benne semmi kárt, néha le lett söpörve, google is lefotózta, más nem történt.

Május végén gyülekezett a szokásos brigád a kert végében és csuriba szorított ujjakkal lestük a teherautót, hogy be tudja-e depózni a téglás és habarcsos raklapokat az alapra, ahogyan Sanyi kérte. Gond nélkül sikerült bedaruzni a helyükre az összetevőket, így megspóroltunk rengeteg pakolást magunknak, csak azon kellett gondolkodnunk, hogy hova menjünk kirándulni és milyen fagyit együnk, ameddig megérkezik a három fős szakbrigád. 

Másnap már izmosabban indult. ...

Tovább Szólj hozzá

2016. okt 04.

Haladó projektek

írta: ogy
Haladó projektek

Utolsó két poszt egy-egy projektről szólt és azóta mindkét fronton látványos haladás volt tapasztalható, de ezúttal csak az autó vonalról osztom meg a történéseket. 

Felesleges elemek eltávolításánál lett lezárva a gondolat és egy kevéssé szívderítő kép zárta a posztot, amin réz, gitt és sok-sok orbákolás volt látható. Nem oda illő részek mind el lettek távolítva, hogy tiszta felületre lehessen építkezni. Lánghegesztővel sikerült a "mesternek" egy piciny lyukat égetni az A-oszlopra, amit természetesen behegesztettünk, hogy itt se maradjon nyoma a barbárkodásnak. Ezután rengeteg unalmas takarítás következett az akku alatti részen, a külső doblemezen és az oszlop környékén, bőszen pörgött a négertárcsa és a nyehőke, ...

Tovább Szólj hozzá

2016. feb 15.

1982

írta: ogy
1982

"Pár évvel ezelőtt a hahun eladásra kínáltak egy piros kispolszkit, ami talán az egyik legjobb évjáratból származott. Kellően éltes volt, hogy a jobb minőségű darabok hírét öregbítse, de ahhoz már elég fiatal, hogy rendes fék legyen alatta. Kevéssé cizelláltan fogalmazva: egy korai 4*98-as osztókörű darab, ami a nagy kúpos őrületben közepesen érdekes. Eddig semmi kiemelkedően izgalmas nincs a dologban, csak ha a futott 12000 kilométert is bedobjuk az információk sorába. Egy tulajosnak volt hirdetve, a képeken csak egy horpasztott bal első sárvédő rontotta az összképet, amúgy gyári volt. Akkor senki nem ugrott rá, én is csak szemezgettem vele, de nem foglalkoztatott komolyabban, a miértjére nem is emlékszem, hiszen az ár sem volt ...

Tovább Szólj hozzá

2015. dec 18.

Bakancslista.

írta: ogy
Bakancslista.

Felkapott és divatos dolog a bakancslista. Természetesen az én fejemben is létezik, de sosem próbáltam tételesen összeszedni, nem is éreztem ennek szükségét. Egy dolog viszont egészen bizonyos, hogy a leginkább vágyott tétel egy saját tulajdonú garázs és műhely, amiben egy helyen lehet tárolni az összes autót és az évek alatt felhalmozott pótalkatrészeket. Esetemben ez persze nem olyan egyszerű, hiszen a leendő épületnek elég komoly dimenziókkal kell rendelkeznie, hogy mindennek legyen helye. Gyakorlatilag egy komolyabb komforttal nem rendelkező családi házat kell építeni. Az első kapavágás 2016 tavaszára volt tervezve, de az élet közbeszólt, így véglegesen sikerült a jelenlegi pesti bérleményünket olyannyira meggyűlölni, hogy az ...

Tovább Szólj hozzá