2010. dec 20.

Szerintem az idei utolsó

írta: ogy
Szerintem az idei utolsó

Kék: beékelve a felbakolt Suzuki mögé, így akkor sem tudnék vele mozdulni, ha akarnék.

Narancs: ugyan nem volt semmi gyanús jel és az előző tulaj szerint nemrég volt vezlánc cserélve, mégis úgy döntöttem, hogy cseréljük. Csere önmagában nem egy nagy durranás, de a főtengely 32-es anyája néha azért tud bosszúságot okozni. Saját eszközeimmel sehogy sem tudtam megmozdítani, a hidegvágóra sem reagált, végül KG-nak jutott eszébe, hogy van egy majd' méteres nyomatékkulcsa, amivel érdemes lehet még megpróbálni. Siker. :) Innen már minden könnyen ment, mert mind az új lánc, mind a fogaskerekek gyáriak voltak, így hibátlanul illeszkedtek és a furatok is a helyükön voltak. A motor látható részei egészen kulturáltak, úgy tűnik nem nagyon égettek benne olajat hosszú élete során, szerintem nem sok dolgot fogok benne cserélni. Szokásomhoz híven, ami eredeti alkatrészt le tudtam cserélni másra, azt kiszedtem. Az eredeti alkatrészek természetesen mennek felújításra és csinosításra.

A kocsi eredeti dinamója anno a szülőhazában kifingott, így a felújítás után egy vadi új darabot fog kapni. Természetesen az új darab is öregedett az állás során, így szétszereltem és csak kicsinosítva szereltem össze. Megpróbálom az eredetit is megmenteni, de ha nem sikerülne, akkor ez lesz a motor dísze.

Legfontosabb és egyben a leginkább örömteli hír, hogy a narancs kisautó is garázslakó lett. Sokáig kerestem megfelelő garázst, de vagy messze volt, vagy drágállottam. Sajnos nálunk még egy egyszerű teremgarázsban lévő hely is 20-30.000 forint, ami erős. A kiszemelt garázs szűkösen, de elég két póckinak, elég közel is van és csak egy hibája van, ami engem pont hidegen hagy. Tervezéskor valamit nagyon elméreteztek és garázsba hiába férne be akár egy S Merci is, a kerítéstől és a házat tartó oszlopoktól esélye sincs beállni. Nekem ez pont kapóra jött és bőven áron alul tudtam kivenni. :)

Pityu: csak pár kép, a többi úgyis losi dolga.

Suzuki: lassacskán minden szinterezett és galvanizált alkatrész elkészült és én is szorgosan jártam a helyi kereskedésbe a gyári új alkatrészekért, így minden egyben van.  Vásárlások során rá kellett döbbennem, hogy Suzukihoz talán még szarabbak az utángyárott cuccok, mint póckihoz. Alapesetben az ember nem szívesen fizet ki valamiért háromszor-négyszer annyit, de a gyári és az olcsó utángyártott gömbfej összehasonlítása után nem hiszem, hogy van olyan autószerető ember, aki nem fizeti ki szívesen az árbeli eltérést.

Vennem kellett még egy hátsó lökhárítóhoz való tartót, mert anno csak kiszámlázni tudták a kereskedésben, a cseréig már valahogyan nem jutottak el. Természetesen az eredeti bevonat helyett már egy erősebb fedi ezt is. :)

Bónusz képek: kisautós életkép a bécsi vásárból, pár relikvia, illetve pár érdekes részlet, ami a 600-asokra jellemző.

Ui.: Azóta már beszereltem a gólyalábakat, de kipróbálni nem tudtam a moslék idő miatt. Kényelmes Swiftem és vesekövem tuti nem lesz, de remélem legalább gokartos lesz az élmény. Jelenleg a legpuhábbra van tekerve, de így is sokkal keményebb, mint gyárilag volt.

 

Szólj hozzá