2009. jan 03.

Ugyanaz a cím, mint az előző jelentkezésnél.

írta: ogy
Ugyanaz a cím, mint az előző jelentkezésnél.

Abszolút értelemben nem sok történt, magamhoz képest viszont roppant sok dolgot építettem be a kisautóba.:)

Első körben nekiduráltam magam és összeszedtem minden apróságot a kormányműhöz, hogy hőálló paszta és Holló hathatós segítségével összerakhassam a végleges darabot. Ugyanezen a borgőztől másnapos reggelen behúztuk a feketére szinterezett/ festett házakba a kerékcsapágyaimat is, de ezek közül egyelőre csak a hátsó kerültek beépítésre. A csigás szerkezethez igyekeztem mindenből többet darabot felújítani, illetve mindenből többet venni, hogy legyen polcon egy másik fullos szerkezet, amit a későbbiekben csak le kell emelni a polcról. :)

Egyik "sorstársunk" -az oldalamat is böngészve- kedvet kapott egy generátor és önindító felújításhoz és megbízott minket (Egykerék Bt. :)), hogy csináljunk neki egy-egy szép és jó darabot az említett szerkezetekből. Az elkészült darabok -amiket a pesti talin vett át az új tulaj- a képek közt megtalálhatóak, remélhetőleg sokáig elégedett lesz velük.

A találkozó amúgy sikeres volt, sokan szerették a Tropicarium csúszós lényeit és az étterem is a legjobb volt az eddigi pestiek közt, sokan adtak hangot elégedettségüknek, a fejadag kapcsán. :)

Örömteli volt, hogy sikerült némi időt szakítanom a saját autómra is, így történhetett meg az a csoda, hogy készen lett a hátsó futómű, így leugrott a bakról a kisautó és saját kerekein pihenget. Sajnos fékdobjaim nincsenek még, így azok még nem a végleges darabok. Ezeknek a leendő színére amúgy várom a javaslatokat, mert kicsit gondban vagyok. Piros, narancs és a sárga van a kalapban, igaz a piros kicsit kommersz, így ódzkodom tőle, annak ellenére, hogy tetszik. :)

Annak külön örültem, hogy gömbcsuklókat sikerült jól válogatnom, így nem kellett a csapágyak meghúzásánál alátétekkel variálnom. Amúgy minden szinterezve (gömbcsukló, alaplap), polírozva (fékpofa rugók), lakkozva (munkahenger) vagy galvanizálva (csavarpár, rövid féltengely) lett.

Lendületem oly' fergeteges volt, hogy maradt kedvem a belteret kimosni, illetve beszereltem a tankot a jeladóval és a csövekkel, nyalánkságként pedig a felújított fűtéscsap is elnyerte végleges helyét. Ezekben megint Holló volt segítségemre. Nélküle tuti még mindig a kocsi alatt vergődnék, mert az egyedi tankbetöltővel kész szenvedés a tank felhelyezése. Vastag csöből és a szellőzőből 23.000-t futott gyári, bontott darabok kerültek be, mert félek az új darabok kétes minőségétől, annak ellenére, hogy a Polimpexes cucc biztató és vettem is már pár darabot. :)

Hip-hop beugrott a helyére a hátsó kábelköteg is, most már csak a főkábel hiányzik és berendezhetem az alagutat teljesen, majd mehet be a kárpit a kocsiba.:)

Az ünnepek -számomra- a szokásos módon lettek lebonyolítva, azaz ismét egy fehér autón ügyködtem a fagyban.:) Az alany ezúttal Losi autója volt, ami orrán-száján okádta az olajat, így egy kis generál után ordítozott. Gyorsan kiszedtem a motort, majd benzin segítségével kicsutakoltam a motorteret, ami elég látványos lett. Kiszedés után vettem észre, hogy -egy előző szerelőnek toldásának hála- a benzincső néha hozzáért a kipufogó belső könyökéhez, így nem sok kellett az öngyulladáshoz. :( "Szerencsére" Pityun vonóhorog is volt, így a kábelezésbe bele volt taknyolva, amit kijavítottam és bandázs szalag segítségével az esztétikáját is jelentősen javítottam a kötegnek. Önszorgalomból kicsutakoltam a kerékdobokat és felkerültek az ajándék dísztárcsák, amik eltakarják a kevéssé hibátlan állapotú felniket. Miután a tulaj is a tett helyszínére érkezett, nekiláttunk a motor lecsutakolásának, ami háromnapos benzingőzös mámort eredményezett. :) Minden kopó alkatrészből volt kéznél új darab, de minden főbb darabból maradt benn a gyári, mert minden irreálisan egészséges volt a futott kilométerek tükrében. Lehet, hogy valaha cseréltek órát a kocsiban, mert a kaszni is csak pár külső helyeken (első sárvédő, küszöb, hátsó sárvédő sarka) rohad, a homlokfal alja, a rugótányér, első lengőkar bekötése, a laprugó bakjai és a hátsó emelési pontok hibátlanok.

A motor letakarítása borzasztóan megterhelő volt, cserébe az összerakás viszonylag problémamentes volt. Egyedül a kipufogó volt, ami kicsit makacskodott, de végül az is beadta a derekát, így majdnem teljes volt az öröm. Ezért a darabért és bilincsekért külön köszönet Lacinak, aki akkor is segített, amikor neki is volt éppen elég gondja. :)

Motor össze van fűzve, még kell néhány alkatrészt szintereztetni (teknő, szelepfedél, ékszíjtárcsa) és mehet be a helyére. Reményeim szerint nem fog semmi rejtett hibával kedveskedni, mert gyanúsan egyszerű volt az összeszerelése. :)

Egyik unalmas estémen megpucoltam a szigetelő szőnyegeket, amiket még a 23.000-et futott Polskiból szedtem ki. Nem sok mocsok volt rajtuk, öröm volt velük dolgozni, remélhetőleg hamar be is kerülnek a kocsiba.:)

Egyelőre ennyi. Remélem lassan lesz egy röffentés, egy alagút összerakás és kárpitozás, illetve február elején reményeink szerint megint irány Lengyelország! :)

Ui.: Vettem egy új hátsó műanyag lököst, illetve megjött a csomagtér padlólemez Gümixihez, amit azóta el is hoztam, bár fotó nem készült róla. Elég perverz darab, szóval a későbbiek folyamán 100%, hogy rakok fel róla képet. :) Utóbbiért ismét sok-sok hála Lacinak. :)

Szólj hozzá