Képriport, avagy a fehér autó hazakerült.
Legutóbb kerékre raktam, gurultam vele néhány száz métert, de az élmény nem volt maradandó, így hamar visszaálltam a garázsba. Egyrészt ültető laprugó került alá, így elmászott az első kerékösszetartás, másrészt a felkerült kerekek tehermentesítője, nem kispolszki agyhoz volt illesztve, így a kerekek nem feküdtek fel tökéletesen az agyra. Normális ember nem megy így próbakörre, de ilyen téren nem nőtt még be a fejem lágya. :)
Azóta került rá gyári kerék, és haza is sikerült vinni, így jobban kezelésbe tudtam venni az autót. Mechanikai átnézés lenne az elsődleges dolog, de valamiért több kedvem volt az évtizedek mocskát eltávolítani, illetve saját képemre formálni az autót. Utóbbi egyelőre csak olyan dolgokra terjed ki, amik a műszakin nem szúrnak majd szemet. Gyári, automata öv, az autóhoz képest modern rádió, flokkolt beltéri elemek...Később egy kormányt biztosan kap, illetve az üvegszálas ülésen még gondolkodom. Minimális ültetés és alufelni egészen biztosan lesz. Gumikat a múlt héten megvettem, de lehet a MIM Roma megy vissza az autóra, hanem egy régi álomfelni kerül majd az autóra, de az még nem a tulajdonom, így nem biztos. Egyik MIM felnit anno odavertem egy abszurd szituációban, ezt Gábor gyorsan és precízen megcsinálta, hogy tényleg szebb legyen, mint új korában. Neki is köszönettel tartozom, pláne hogy egyelőre kifizetni sem engedte. :) Van még egy extra, amire évtizedek óta vadásztam és múlt hónapban sikerült is szereznem, de azzal még annyi a munka, hogy nem hiszem, hogy jut rá idő, pedig az még a magyar műszakival is kompatibilis lenne. Mindenesetre Iminek nagyon szépen köszönöm a közreműködést, tényleg ezer éves álom volt.
Nem lelakott állapot, de volt mit tenni, hogy örömmel tudjak ránézni.
Üregvédő foltok és a szokásos horpadások az oszlop tövében.
Ilyen volt.
Némi szeretet (féktisztító, kefe és polír) után.
Bekerült az anno újként vásárolt öv.
Igyekeztem vigyázni rá.
Bontatlan autóktól megszokott meglepetés már messziről látszik. :)
Szigetelő alatt is volt ajándék.
Rozsda sehol, kosz is csak mutatóban.
Mosás után sokkal szebb.
Itt is üregvédő nyomok, aminek örülök, hiszen ezért is maradt meg ilyen állapotban az autó.
Valamiért a küszöb külső felére is jutott üregvédő. :)
Itt már volt egy polír is. Doblemezek illesztésénél nem rozsda van, hanem a szigetelőből ragadt oda némi szösz. :)
Nagyjából itt kezdtem érezni, hogy ez az én autóm.
Lett segítségem is, aki már nagyon várja, hogy menjünk vele.
Tetszenek a részletek.
Pici wax és mehet össze.
Másik oldal is hasonlóan megkímélt.
Ide voltak dobva a gyújtáskapcsoló letörhető csavarjainak a végei.
Itt is patika lett a végeredmény.
Szintén wax.
Vezető oldalon ezek voltak a plusz dolgok.
Kéderen sokat gondolkodtam, hogy inkább új, de megmentettem végül a gyárit.
Díszléc alatt vízkő, kosz és némi üregvédő.
Próbálkozás a piros-átlátszó helyett.
Elégedett vagyok.
Valami váltógombot is szeretnék, de nem ez lesz a befutó.
Új gyári vs új Montecarlo. Utóbbi lesz a befutó.
Kedvenc üregvédőm.
Majdnem kész a díszléc alatt.
Üregvédelem után bekerült az összes flokkolt elem.
Ajtó mosása az üregvédelem előtt.
Itt sincs rozsda.
Ne mondjátok el senkinek, de öregszem. Bitumenes zajszigetelőt rejtettem a hátsó ülés támlájába. :)