A legnagyobb
Évtizedes álmom vált valóra a Deagostininek köszönhetően. Makett formátumú százhuszonhatosról nem tudok és valójában ez sem az, de saját kezűleg kell összeállítani és méretarányát tekintve a makettezés király kategóriáját képviseli, azaz 1/8 méretarányú. Szerencsére volt megbízható beszerzési forrásom a legkisebb óriásra, így némi mérlegelés után igent mondtam és Tamás megindította a lengyel előfizetést számomra. Nem maradtam egyedül az őrültséggel, némi győzködés után Szudas is bevállalta a dolgot, további tagokat ráérünk keresni kicsiny kis klubunkhoz. :)
Nem terveztem komoly blogolást a téma köré, összeállítási bemutatót sem szeretnék írni, azt megtette már a gyártó, illetve a lengyel fórumokon is sokan dokumentálják magát az összeépítést. Úgy érzem, összejött már annyi alkatrész, hogy talán van értelme pár képet beszúrni és elmondani a szubjektív véleményemet, talán mások számára is érdekes lehet pár részlet.
Kezdjük talán a méretek érzékeltetésével. Ennek a szemléltetéséhez egy 1/43-as méretarányú Estetyka modellt hívok segítségül.
Most pedig következzenek azok a részletek, amelyekért tudok rajongani.
Ugyanolyan csodálatos tipográfia, mint a gyárin.
Párazáró a gyújtáselosztón.
Ékszíj, ami valójában szíj és valóban ék.
Messze nem olyan, mint a gyári, de mégis mutatós a matrica a légszűrőházon.
Legaranyosabb részlet az üzemanyagszűrő.
Féltengely gumiharang valóban gumiból van.
A front embléma egy mestermű. Talán a legjobban sikerült részlet.
Index is élethű és mutatós. Szerencsére nem erőltették a fém csavarokat.
Fényszóró is életszerű és világítani is fog.
Laprugó öt lapból áll, az első futóműben minden fémből van és minden ugyanúgy működik, mint az igaziban.
Olajteknő is szépen sikerül, próbálták a hűtőbordákat is imitálni.
Bőröndök extrában kérhetők. Nem vágytam rájuk, de ajándékba kaptam őket és tetszenek.
Lefűző alapáron jár.
Gondot fordítottak a belső felére is.
Jöhet a fekete leves, azaz a nekem nem tetsző részletek. Problémák nagy része a színezésből fakad.
Borzalmas ez a fehér szín. Nem véletlenül nincs még behúzva a gumi szelep.
Váltóházat valamiért gyárilag feketének gondolták, ezt orvosolni kellett. Sok helyen tolakodóak a csavarok méretei.
Hengerfejet is feketének képzelték a tervezők, ez is orvosolva.
Vezérlés fedelét sikerült gyárilag ezüstre színezni, a blokköntvényt ezúttal is feketén hagyták.
Laprugó alubakok és a porlasztó is hasonló gondokkal küzd, ezek is kapnak alumínium fényezést.
Ez a rész teljesen értelmezhetetlen, ehhez hasonló nincs az eredetin.
Ajándék bögre. Ennél bármelyik sarki dekoros ötletesebbet csinál. Ha csak a modell fényképét nyomják rá, akkor sokkal mutatósabb lehetne.
Egyelőre itt jár a számunkra importált sor. Nagyjából egy hónapnyi csúszásban vagyunk a lengyelekhez képest, de nem is baj, így lehet izgulni egy-egy honlapra kirakott friss megjelenés miatt.
Nagy valószínűséggel folytatása következik... :)