2023. sze 18.

Ide majd később találok ki valamit. :)

írta: ogy
Ide majd később találok ki valamit. :)

Rengeteg változás volt az elmúlt években az életemben, így sajnos az autóépítés és úgy en bloc a kispolszkizás háttérbe szorult. Minden a házasságtól datálható, bár utána még Polskival mentünk nászútra és a téli utazást is elég erősen beszőtte a kispolszkizás. Ezt követően vállalkozó, majd apa lettem, onnan meg nem volt megállás, máshova kerültek a prioritások. Hogy teljes legyen a szarlavina, egy házat is vettünk az egész tetejébe. :) Kisautók műszaki nélkül álltak abban a garázsban, ami azóta sem szigetelődött be magától. Néha útvonalengedéllyel elszöktünk egy-egy találkozóra, vagy éppen azzal mentünk, amin volt műszaki, de még találkozó is maradt ki, amire korábban nem volt példa. Egy a Covid miatt lett dobva, a másik a házvásárlás miatt maradt ki. 

Idén nyáron valami átkapcsolt a fejemben. Fiam is imádja a kispolszkikat, egyre többet nyaggatott, hogy most ezzel a kispolszkival menjünk, most azzal a kispolszkival menjünk, így lépni kellett. Kezdtem a könnyebb esettel és elvittem műszakira a bordót. Tök gyári kocsi, eredeti csavart sem voltam hajlandó kicserélni benne, tényleg csak abból kapott újat, ami kuka volt. Még a rohadt nívót is inkább megpatkoltam, hogy legalább 50 százalékban a sajátja maradjon. Erre megállapítják, hogy az autó alvázszáma cserés volt. Nem ám azért, mert hegesztést, vagy mert festést látnak valahol, ahol nem kéne. Hanem, mert mások a karakterek az elmúlt két műszaki fényképein. Nem a vaku, meg a más fényképezési szög viszi el a szemedet, hanem cserélve volt, az baszd meg. Egy darabig próbálom őket tényekkel, fényképekkel meggyőzni, de végül beláttam, hogy a hülyékkel való vitát sosem szerettem, így inkább rádobok egy kis pénzt, amire ez az egész színjáték végső soron kiment. Mert amúgy egy ütött/ hegesztett alvázszám az frankó és belefér. :) Ha egy érvényes műszakival rendelkező autóval lettem volna jelen, akkor kitolatok és megyek máshova, de sajnos most nem volt más lehetőségem. Bő évtizedig jártam erre az állomásra, de ez volt az utolsó alkalom. Mindenesetre egy autó pipa. :) 

Következhetett a kék, ami picit nehezebb dió volt. Nagyon sokan próbáltak segíteni, nem is merek felsorolásba kezdeni, mert ciki, ha valakit kihagyok. Amúgy is sok dolgot vissza akartam alakítani gyárira, mert egyrészt öregszem, másrészt a gyerekülést sem tudom hárompontos övvel bekötni. :) Végül Prityesz tudott segíteni egy közeli és korrekt állomással, akik nem élből elküldtek, hanem azt mondták, hogy nézzük meg. Elmondták minek kell változnia a sikeres műszakihoz és ez nagyjából klappolt is azzal az elképzeléssel, amit én szerettem volna, hogy az autó használhatóbb legyen. A nagy nap előtt minden délután és este szereltem valamit az autón, hogy kész legyen. Régóta készen volt egy régi álomfelnim (Fondmetal Canonica), amit akkor már szerettem volna felpattintani rá, ha úgyis emelgetem. Persze itt is voltak bonyodalmak, mert papíron Fiat agyméreten van a felni, de a kispolszkin nem egyforma módon lóg ki a tehermentesítő. Első tengelyen hibátlanul cuppant az agyon, hátul viszont kellett egy hártyavékony tehermentesítő, amit nagyjából azonnal kellett volna legyártani. Szerencsére Milán volt kollégája megoldotta ezt is. Mondanom sem kell, hogy csavar sem volt pont tökéletes hosszúságú (teljesen fogja az agyban az összes menetet, de semmit nem lóghat ki), így azt is vágni kellett, de újragalvanizálásra nem volt idő, meg amúgy is krómozottat vettem, így maradt a maszkolás és festés a végeken. Végül minden összeállt, gurultam pár települést, vártam bő két órát, beszélgettem számtalan emberrel a várakozás közben, aminek a végeredménye, hogy 2021 után újra érvényes műszakival rendelkezik a kék. :) Ráadásul az utóbbi időben olyan száraz az időjárás, hogy lassan wc-re is azzal megyek. :) Régen kiröhögtem volna, ha valaki ilyen számmal jön, de a két hónap alatt majdnem 1500 kilométert beletekertem. :) 2009-ben tett először érvényes vizsgát az új külsővel, azóta 1125km/év jött össze, ennek tükrében igencsak belehúztam. :) 

Következő projekt a fehér lenne, amit érvényes műszaki birtokában tettem bakra. :( Elkezdtem ideiglenes alkatrészeket alárakni, hogy a karosszérián szükséges pár órás beavatkozást meg tudjuk ejteni. Saját alkatrészeket pedig elkezdtem apránként felújítani. Remélhetőleg erről részletesebben is lehet majd blogolni.

Emellett elkezdtem a befulladt projekteket is keresni a garázsban és a padláson, amiket elkezdek lezárni. Ilyen projekt maga a garázs is, de jövő nyáron jöhetnek a kőművesek és végre a belsejéhez méltó lehet a külső is és eltűnhet az az 50-60 négyzetméter térkő is a kertből, ami lassan a földbe süllyedt. :) Úgy tűnik, hogy újra lesz bejáratott szinterezőm és galvanizálóm is, bár a megváltozott árakat még szoknom kell. :) 

Alkatrészeket is inkább már eladogatom, minthogy vegyem őket, de néha azért csak elcsábulok. :) Persze nem kiárusítok, csak próbálok a józan darabszámok között maradni. :) 

dscn3032.JPGFehér van bakon, így rá lett próbálva a kék új felnije.

dscn3316.JPGEgy hétig minden nap ez volt a program. 

dscn3330.JPGKözel gyári állapotban. 

dscn3334.JPGEz a kép már a nyári találkozón készült. 

dscn3576.JPGMostanában elég gyakori, hogy csak Polski van otthon. :) 

dscn2736.JPGFehér laprugóját is próbálom minél gyáribbra hagyni és megmenteni az eredeti alkatrészeket. 

dscn2757.JPG

dscn2772.JPGEz mondjuk pont nem maradt gyári, de elégedett vagyok a végeredménnyel. 

dscn2950.JPGEzeket sem akarom túltolni, inkább maradjon hitelesen megöregedett. Takarítás, friss zsír. 

dscn2953.JPGHiába van ebből is kismillió gyári, új, mentem az 1987-es darabokat. 

dscn3491.JPGGyöngyözés, majd némi hitelesítő kezelés után, hogy gyárinak nézzen ki. 

dscn3459.JPGProgram tűzijáték idejére. :) 

dscn3503.JPGTömegében és furcsa fényben durván narancs. 

dscn3560.JPGSzortírozva, pakolásra előkészítve. 

dscn2602.JPGHa elcsábulok, akkor annak általában van oka. :) 

dscn3566.JPGEz is gyári, ez is új. 

dscn3634.JPGMeg ilyesmikre csábulok el. Legnagyobb kincs a Stomil lengéscsillapító gumi. 

dscn3578.JPGNemrég kerültek ők is kipakolásra. 

dscn3580.JPGŐt valamikor a költözés közben vettem, ki sem bontottam, úgy raktam el. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá