2009. már 12.

Motorkán mégy, legyen nálad hajtási.

írta: ogy
Motorkán mégy, legyen nálad hajtási.

Régóta szerettem volna magamnak építeni egy motort, de eddig csak másoknak raktam/ raktunk össze. Lassan gyűltek az alkatrészek, mindig tolódott a dolog, azonban mostanra szinte mindenem van gyári minőségben, így előkapartam a papíros motort a rotációs kapa és egy fehér ajtó szorításából. :) Pakolás során előszedtem a donornak szánt váltót is, ami nagy eséllyel lesz a korpusza a beépítendő darabnak. Motort óvatosan húztam szét, mert szerettem volna megóvni a csavarok épségét, hogy galvanizálás után újnak hassanak. Küllemre teljesen átlagosan retkes volt a blokk, ellenben a belseje jóval átlag feletti állapotú, pedig 100.000 felett futott és sosem bontották meg egy főegységét sem. Vezérműtengely „csapágyaitól” és a menetektől féltem a leginkább, de azok is gyönyörűek voltak, így a gépműhelyes részt kihagyhattam, csak a csinosításra kell összpontosítanom. Egy csavar ugyan bele volt törve a blokkba, de azt otthon is ki lehet operálni. :) Robinak köszönöm a kiszedőt, már csak KG-nak kellett volna nem elfelejteni szólni. :):):):):)

 

Külön örültem a könnyített vezérműláncnak, amin sem kopás, sem lógás nem látható, így –eredeti tervemnek megfelelően- mehet vissza majd a felújított blokkba. Kiszedtem az összes tőcsavart, majd pár liter benzin segítségével átmostam a blokkot. Sehol nem volt komoly kokszosodás, így nem kellett napokig vakarnom a retket, csupán pár óra és egészen pofás volt.

 

Kiragasztottam a síkolt részeket, majd irány az üveggyöngyözés. Mostanában nincs szerencsém velük, mert kicsit romlott az alaposság, így visszaküldtem még egy körre tömböt, de másodjára már elégedett voltam. A sors iróniája, hogy a motorburkolattal is így jártam, emiatt egy héttel csúszik a szinterezés. :( Az új vezfedelet és az Abarth teknőt is elküldtem gyöngyözésre, mert nem volt elég homogén a felületük. 

 

Hétvégén szeretném átmosni a blokkot és akkor a jövő héten az alsó részt már össze lehet fűzni. Nem mondom, hogy nem várom. :)

 

Ui.: Utolsó képen a lengyel túrán szerzett apróságok láthatók.  

 

 

 

 

Szólj hozzá