2009. máj 23.

Nyár végére mennie kell.

írta: ogy
Nyár végére mennie kell.

Megtörtént a nagy elhatározás, hogy nyár végére mennie kell a vasnak. Nagyobb összegű beruházásra már nincs szükségem, így pénz nem lehet akadály, ellenben szabad idő terén még mindig nem állok túl jól. :( Ennek ellenére megpróbálom gyorsan mobillá varázsolni a kisautót, hogy a minőség se romoljon, bár a laprugó tőcsavarjai megpróbálnak hátráltatni e célom elérésében. :( :)

 

Blokk össze van fűzve, benne a vezérlés, az olajpumpa (KG-nak köszi a segítséget! :)) és rajta van a generátor is, ami valamiért különösen tetszik. Mindenhol pasztával tettem össze, remélhetőleg egy darabig nem lesz az illesztéseknél olajfolyás. Sajnos az esztergályos túl komolyan vette, hogy nem sürgős nekem a hengerfej és nem nagyon akarja a meneteket megjavítani, amivel most erősen hátráltatva vagyok. Már ő kérte tőlem, hogy baszogassam, különben nem lesz kész soha. Rajtam nem múlik. :)

 

Garázs takarítása közben előkerült az új (!!!) export hátsó motorborításom, amit az előzőleg szinterezett helyett fogok felszerelni, mert azon voltak apró szépséghibák, amik szúrták a szemem. Sajnos az alu szelepfedélen is találtam repedést, így átmenetileg mellékvágányra tettem és egy sima lemez lesz elsőként a motoron, majd amikor már mozgóképes az autó és nyugi van, akkor egy Abarth kerül a helyére.

 

Lacik segítségével halad a váltó projekt és a krómozás. Gáspáry Laci elhozta nekem a komplett gyári differenciálművet a féltengelyekkel Lengyelországból, Laceeee Laci pedig elvitte a pécsi krómozóshoz a felpolírozott alkatrészeimet. Sok-sok köszönet Nekik! Ha már polírozás, akkor meg kell említeni, hogy elkészültem az összes ablakkerettel, amikhez amúgy nagyon nem volt kedvem, mert roppant macerás lemarni kromofággal a gyári szintert, majd utána felpolírozni a filigrán alumínium csíkot, de végül elkészültek. :) Persze ezeket sem tudom beépíteni amíg nincsen benn az ablak, ahhoz meg az emelőt kell előbb beszerelni, ami előtt pedig a zárat. Szuper! Zárat még flokkoltatni kell, így a napokban Dunakeszire is kiszaladtam, hogy ne egy pár négyzetcentis felület miatt álljon a dolog. Eredmény talán a jövő héten.

 

Polírozás kapcsán meg kell említenem a Lada ajtóról lefúrt kárpitrögzítő síneket, amiket szintén nem lehet csak úgy beokádni a kocsiba, így ezeket is felpolíroztam, majd vettem hozzájuk lencsefejű csavarokat. Beszerelés után megnyugodtam, hogy azon kevés átalakítások egyike volt a Lada alkatrész, amit nem bántam meg. Barna krómcsíkos kárpittal szerintem nagyon ütős. Tetszik. :)

 

Barna padlókárpitot elvittem beszegetni, de az autista öregasszony elrontotta, annak ellenére, hogy kétszer elmondtam neki pontosan, hogy mit is szeretnék. Most öltésenként szedhetem szét, utána pedig elviszem valami multi pesti áruházába, ott talán meg tudják oldani, a roppant bonyolult feladatot.

 

Ui.: Végére pár  kép a lengyelben kapott poszterről és pár korabeli olasz újságról, amikben roppant érdekes dolgok vannak.

 

 

 

 

Szólj hozzá