2010. már 10.

Megtörjük a csendet

írta: ogy
Megtörjük a csendet

Majd két hónapig b...tam publikálni, igaz nagy változások nem is történtek egyik autón sem.

Kék autó pihen, hozzá sem nyúltam, csak néha vittem ki, hogy ne tunyuljon el. Lassan benne lesz az ezredik kilométer, így esedékes az olajcsere a motorban és a váltóban, már csak az igazán jó időre várok, mert a hajtóműbe aknából szeretném betölteni az új olajat, az meg csak Maroson van. Megtiszteltetés ezúttal is ért minket hiszen ebben az évben ismét képviseltetve lesz a klub az OT Expon és a három megjelenő autó közül az egyik az enyém lesz. Külön öröm, hogy az az ember is jelen lesz, akivel párhuzamosan szoptunk évekig. :) Alkatrészeket sem vadászom már, egyedül egy műanyag kalaptartóra volt csak szükségem, ami iránti igényemet Bezil maximálisan kielégítette.

Törődést mostanában az idősebb testvér kapja. Legjobban az elektromos rendszerétől féltem, de egy garázsban tölött este alatt KG gatyába rázta és rengeteg felesleges vezetéktől szabadultunk meg. Fényszórók egyelőre halogének maradtak, így beszereltünk egy gyári kialakítású relészettet is a kormánykapcsoló védelme érdekében, ám az erről készült képek nem az én gépemen vannak, pedig elég szép saláta ugrott ki az autóból.

Sokat agyaltam az autó későbbi sorsán és megszületett a koncepció. Nem szándékozom hatalmas projektbe kezdeni, az autóból apránként kiszedem az eredeti alkatrészeket és helyettük újabb autókét szerelem be, így az autó mindig teljesen járóképes marad, de lassacskán meg fog szépülni. Az eredeti elemeket kicsinosítom, felújítom, majd a lakatolás és fényezés után kerülnek csak vissza. Beltérben és a motortérben már láthatóak ennek jelei, hiszen visszajelzős kézifék, elegant kárpitok, későbbi gázpedál és újfajta csavarok vannak az autóban, az eredeti alkatrészek pedig wellnesskednek, illetve készen pihennek dobozokban.

Kárpitokat ezúttal is losival közösen pucolgattuk és szinte mindegyik makulátlan állapotú, aminek nagyon örülök. Vikivel boltoltam egy pár barna ülést, így az eredetieket szépen becsomagolom és cserélteket fogom nyúzni a hétköznapokon. Közös program volt a belső takarítás, majd a polírozás is, ami talán a legnagyobbat dobta az autó megjelenésén. Visszakerültek a kimosott kárpitok is a kocsiba, így végre teljesen a sajátomnak érezhetem.

Alkatrészeket folyamatosan keresek hozzá, sikerült is már ezt-azt szereznem, dokumentálok minden kiszedett alkatrészt, hogy a lehető legeredetibb legyen benne minden, de felajánlásokat továbbra is elfogadok és mindenkinek hálás vagyok, aki segít. Losi, KG és Viki mellett még KeMa, Becii, Gábor, Laceee, Plósz Gyula és Bálint Karcsi jut eszembe, akiknek köszönet jár, bár utóbbi kettőtől még nem is vettem át a cuccokat. Ha valakit kihagytam, az csak a feledékenységem műve, nem a hálátlanságomé. :)

Ui.: Sikerült szert tennem öt darab zsír új Stomilra is, amikhez ajándékba kaptam egy rozsdamentes és eredeti fényezésű kúpost is. :) Laci segedelmével szereztem egy zacskó régi alkatrészt, amiben gyári olasz tömítéskészletek, tőcsavaros kipucsonk és olyan finomságok voltak, mint FSM beütéses gázbowden. Köszönet neki is a közreműködésért! :)

 

 

Szólj hozzá