2010. okt 25.

Suzukis poszt. Végre!

írta: ogy
Suzukis poszt. Végre!

Régen volt szó róla, de igen nagy változások történtek közös életünkben. Attila és baz segedelmével lekerült a fehér a marosi garázsba, így felszabadult egy hely Pesten, ami a Suzukira várt. A történet persze nem volt olyan egyszerű, mert Verőce előtt az Audi gyújtáskapcsolója behányt, így okozva pár percnyi töprengést, majd a Suzukiba sem volt könnyű életet lehelni. Akkumulátor ugye a végletekig lemerülve, bikakábel meg Pesten. Szerencsénkre akadt a garázsban Polski főkábel, ami kellő keresztmetszetű volt a bikázáshoz. Abban már csak bízni tudtam, hogy 50 km alatt rendesen feltölti a generátor az akkut. Nem így lett. Pár nappal később az is bebizonyosodott, hogy ebből már sosem lesz jó akku, mert szép savas tócsát találtam a kocsi alatt. Szerencsére az okos japánok úgy helyezték el az akkut, hogy sav nem ért fémet, így csak a betont és a műanyag tálcát kellett takarítanom.

A hazafelé útról még annyit el kell mondanom, hogy baromira élveztem. Mai mércével nézve az a közel 90 lóerő nem egy nagy durranás, de mindez egy 800 kilós  alacsony kaszniban már sokkal kedvesebben hangzik és sokkal szórakoztatóbb is. Ellenben a hosszú váltó elég hathatósan gyilkolta az élményt, így Pestre érve már  egyértelmű gondolat fogalmazódott meg bennem a váltó lecserélésről. A jövőre is gondolva az 1.0-ás váltó esélyét elvetettem, inkább gti-t kerestem. Nem sokat kellett keresnem, a második telefonra már volt is egy viszonylag keveset futott darab félretéve a nevemre. Balázs szállította nekem az elviekben hibátlan váltót, ami magasnyomású mosás, majd benzines pucolás után elfoglalta a helyét a garázsban. Nagyon nem akartam babrálni, mert nem szedtem még szét ilyet soha, csupán pár látványos helyen lévő elemet csavaroztam le róla és elvittem galvanizáltatni. Természetesen olív színűre, ahogyan gyárilag is volt.

Pár nappal a pucolás után megfelelő volt a lelki állapotom, így spontán jelleggel alápattintottam a váltót a kocsinak. Meglepően egyszerűen ment minden, egyedül az anyós oldali féltengelynél kellett telefonos segítséget kérnem, de amúgy tiszta lego volt az egész. Csavarok is nevetségesen könnyen kijöttek, oldás után végig kézzel lehetett mindet hajtani. Beemelés picit megizzasztott, mert akna és emelő nélkül álltam neki, ráadásul fokoztam a bajt , hiszen segítségem sem volt, így csak a krokodilra és egy olajos emelőre számíthattam, de végül nyeles tengely a helyére került és onnantól megint csak lego.

Legszopósabb része a dolognak az olaj volt. Mol olajért nem adtam 9000-et, Omv-ért sem 8000-at, a Bárdiban meg baromi sokan voltak, én meg be voltam sózva. Végül leszűrtem a gyári váltóm Castrol olaját, amiben 15.000-nél nem volt több, a próbaútra és az átmosásra meg bőven megfelelt.

Beültem, elfordítottam a kulcsot, remegő lábakkal és telefosott gatyával ültem be, hogy ebből mi fog kisülni. Magam sem hittem el, de minden fasza volt. Fokozatok mind a helyükön, kuplung is jó helyen fog, hihetetlen az egész. Picit szüttyögtem a pesti dugóban, ami pont jó is volt, hogy a motor bemelegedjen, majd a soroksárin gyorsan el is rúgtam neki 100-110-ig és ekkor jött a baj, mert valami ütemes hang jött a váltó felől. Na baszd meg! Megalázva és főleg szép lassan elbattyogtam az első kútig, hogy megnézzem mi is könyökölt ki, bár gyanús volt, hogy lassú tempónál meg semmi hangja nem volt. Baj szerencsére nem volt, csak a kéztörlő rongyom akadt fel a lengőkaron és nagyobb tempónál már verte a bódét. Irány tovább az ötösre, ahol szerencsére nem volt forgalom és kipróbálhattam végre, hogy megérte-e. Meg. :):)

170-ig a köbcentit meghazudtoló módon húz a kocsi és csak ott vérzik be a szeme, mindezt a gyárinál kisebb kerékkel. Lassan úgyis átcserélem a téli gumikat, megnézzük mit fog úgy mutatni. Olajat természetesen azóta lecseréltem már a váltóban és akkor már a motorban is, mert elég sokat állt a kocsi. Ezúttal Eneost kapott, ami a leírás szerint Japán No.1. Majd elválik.

A váltóért és a szakmai segítségért köszönet Balázsnak és Andrásnak, az olajokért pedig Jollynak.

Az étvágy természetesen evés közben jön meg, így nem maradt ennyiben a fejlesztés. Első gátlók elég ramaty állapotban voltak, így érett a csere. Eleinte a Kyb és a Bilstein egyszerűbb darabjait nézegettem, de neten mindenki Katonát, vagy a sárga Konit isteníti, így módosult a terv. Megrendeltem a Konit, másnapra már a kezemben is volt, amiért köszönet Adamonak és Lacinak. Sajnos nem plug ’n play rendszerű a dolog, hanem csak egy betétet adnak, amit a régi gátlóba kell beletenni. Ennek baromira nem örültem, mivel nekem pont a ház alsó bekötési pontja volt gatya, abba pedig én nem szeretném beszerelni az új gátlót. Ezúttal is Balázs volt segítségemre és fillérekért adott két rozsdamentes, de belülről teljesen beteg Monroe gátlót, amik szemre erősebbnek is tűnnek, mint a gyári. Tegnap sikeresen szét is vágtam őket, ahogyan Koniék azt megálmodták. Már csak két 14-es furatot kell prezentálnom az aljukra és mehetnek homokszórásra és porfestésre.

Futómű projektet még annyival egészítem ki, hogy hátulra kap egy vastag stabilizátort, ami az mk.3. gti-k és a sedanok sajátja volt. A bontott stabilizátort nem nehéz kitalálni honnan vettem, a szerelékek és a szilentek pedig mind gyári újak. A stabilizátor azóta kapott valami lehetetlen zöld színt, holnap megyek érte.

Remélem miután minden megálmodott extra a helyére kerül, az autó még jobban autózható lesz és még több mosolyt fog az arcomra csalni. Következő dolog feltehetően valami kisebb és könnyebb lemez felni lesz, illetve tavasszal végre megcsinálom az alvázvédelmet.

Élvezni persze nem tudom, mert a minap vettem észre, hogy lejárt a műszaki. Hét közepén szakítunk erre is időt. 

 

Polskis dolgok:

1.Találkozó Felsőörsön. Hatalmas buli volt. :)

2.Olasz autós találkozó Kecskeméten. Szépségverseny 2.hely, totón 3.hely. (Totó második helye Jámbor Lacié, akivel együtt okoskodtunk a válaszokon. :))

3.Tudom, hogy kúposra csak kúpos felni illik, de vettem rá egy olyan alufelnit, amilyenre évekkel ezelőtt is csorgattam a nyálam. Meló lesz vele, de az egyedi csavarok már készek. Most éppen az esztergályosnál várják a peremek kiigazítását.

4.Losi autója a hirtelen vedlés után most pihenget. Pár napot kinn voltam és a falcokat pucolgattam, illetve lefúrtam a két hátsó emelőbakot.

Ui.: Tegnap sikeres vizsgát tett a kocsi és elég sokat autóztam vele. Olaj jól vizsgázott, jobb vele a kapcsolhatóság, mint a Castrollal. Még kap egy adalékot és csók.

 

Szólj hozzá