2008. ápr 01.

Útban a használhatóság felé

írta: ogy
Útban a használhatóság felé

Eredetileg Suzukival akartam menni Szegedre a sok motyó, illetve Gümixi fáradásra utaló jelei miatt, de  Soma barátom az utolsó pillanatokban utalt pénzt a szállásra és ezzel talált nekem elfoglaltságot. :) Kitalálta, hogy ő lehozná nekem a Polskit a talira, így a cuccok beférnének a Suzukiba és ez nekem nagyon is jó lenne. Dolgon majd finomítunk annyit, hogy én inkább az ő Mitsubishijével fogok menni.:):):):)

Nem volt mit tenni, gatyába kellett rázni a kocsit, mert az első csapágyak halottak voltak és a kormányt is csak komoly fizikai munka árán lehetett tekergetni. Tengelycsonkokat és a csapágyakat már régebben megvettem, így anyagi megterhelést nem jelentett a művelet. Különösebb komplikáció sem lépett fel, aminek örültünk. Szinte minden csavar könnyen megadta magát, egyedül a baloldali gömbfej makacskodott egy kicsit, de azt végül likvidáltuk és tettünk be helyette újat. Ezt pótolnunk kell majd, mert a Kisautónak előkészített adagból dézsmáltuk meg.:) Gömbfejek amúgy nagyon jó állapotban vannak és a kormánymű is szinte tökéletesen száraz, így előreláthatólag erre a részre nem kell már költenem. Alvázvédelem ellenben itt-ott már kezd leválni, úgyhogy időszerű lesz a frissítés. Anyagokat már megrendeltem, remélem Tamásék mielőbb meg is hozzák, hogy neki is tudjak állni a szegedi találkozó után. (Sorrendet még eldöntöm, hogy a három autó közül melyiken kezdek.:))
A lengéscsillapítók meglepően jó állapotúak voltak, így lemartam róluk a gyári festéket, illetve a minimális rozsdát, majd savas alapozás után aeroszolos alvázvédővel adtam nekik védelmet. Csinosak lettek. Egy-két helyen a csavarokat is újra cseréltem, de nem sokat használtam el, mert a gyári csavarok szinte mindenhol rozsdától mentesek voltak.:)

Csapágyazással különösebb gond nem volt, ami érdekes volt, hogy a kerékagy nagyon jól viselte az elmúlt 21 évet és szinte újként tündököl. Benzines pucolás után, nagyon vékony réteg zsírral kentem be, hogy a következő 21 év után is ilyen szép maradjon.:)

Hétfőre már csak egy takarítás maradt, illetve némi probléma kiiktatása. Kormányoszlop borítását ki akartam cserélni a flokkoltra, de a kormány nem adtam meg magát és az erőlködésnek az lett a vége, hogy eltörtem a kormányzárat. Az alu öntvény egyszerűen végighasadt. :) Sebaj, a flokkolt borításban úgyis csinosított kormányoszlop és új gyújtáskapcsoló van, ellenben a régi fajta bajuszkapcsolókat nem szándékoztam felhasználni, mert azok a Kisautó sajátjai. Maradt a szögletes bajuszkapcsoló és az elegant műszerfal. Szerelés és a bekötés nem volt nagy dolog és minden működött is, kivéve az index. Elegant vészvillogó kapcsolójának más volt a kiosztása, de némi telefonos segítség után Holló megoldotta a problémámat.:) Köszi! Arra már én sem gondoltam, hogy pár órával később meg is látogat és segít spirált is cserélni. Nem normális!!:):):):)

Pár dolgot megint megtanultam a hétvégén. Tudom, hogy a tengelycsonknál gyárilag hogyan állnak az átmenő csavarok és megtudtam azt is, hogy miért van a középső alagút minden Polskin megnyomorítva. Sőt, azt is meg tudtam örökíteni, hogy az alagútban a vezetékek és a csövek hol mennek gyárilag.:):):)

Suzukihoz vettem kerékőrt, illetve féktárcsát. (LPR-t mert, állítólag a Textar betétekkel elég elfogadhatóan muzsikál.)

Szólj hozzá