2009. sze 08.

Nyár vége van. :)

írta: ogy
Nyár vége van. :)

Régóta ne postoltam, de szép csendben azért haladtak a dolgok. Nem akarok unalmas felsorolásokba kezdeni, hogy mik lettek végre készen, egyedül a hengerfej, ami megint kiemelt figyelmet érdemel, mert kitépődött a már megjavított menet. Sebaj, már csukott szemmel találok el a gépműhelybe. :) Készen lett, jó lett, maximálisan boldog voltam, mehetett vissza oda, ahonnan le lett véve. 

Motor amíg a lakásban volt, sablont készítettem a rozsdamentes kipu közdarabjához, majd mehettek fel a sallangok, illetve fixre lettek húzva a csavarok. Ezután kiszedtem a jobb első ülést Andi kocsijából és KG segítségével beemeltük a motort, hogy jogos tulajdonosa mellett tölthesse az éjszakát a garázsban. KG-nak köszönet az emelésért, a csajoknak (losi, Réka) a türelemért. :)

Időrendiséget erősen felrúgom, hiszen a transzportálás előtt még volt egy kisebb bandázás a garázsban, aminek elsődleges célja az volt, hogy a zöld és a kék autón is legyen elfogadható fékhatás. KG LPR betétek helyett Textarra váltott, én pedig DOT4-el szándékoztam feltölteni a rendszert. Fékfolyadék végig megfelelő tiszteletben volt részesítve, minden le volt takarva fóliával és tiszta rongy is mindig volt kéznél, ha valami baj történne. Persze túl volt misztifikálva a folyadék ereje, de jobb a békesség. Jelentem nem folyt sehol mellé, a rendszer sem eresztett sehol és még a fékpedál is egészen kemény lett a második légtelenítés után. KG féke nem javult a drágább betéttől, de azóta már tudunk ezen is mosolyogni, mert egy módosított nyomótüske segítségével már neki is fasza féke van. Köszönet jár losinak és Somának a fékpedál taposásáért, illetve a kézzel való nyomkodásáért, KG-nak pedig a magas színvonalú szaktanácsadásért. :)

Következő bekezdést a végjátéknak szentelem. Szeptember negyedike és ötödike két csodálatos nap, az egyik péntek, a másik szombat. Előre ittunk a medve bőrére és KG édesanyja két útvonalengedélyt is kért az okmányirodában, mert úgy terveztük, hogy mindkét autó üzemképes lesz. Kora reggel nekiláttam a félbehagyott részletek kidolgozásának, hogy ne indulás előtt kelljen ilyenekkel tökölni, idővel pedig segítségem is lett Holló, majd KG személyében. Holló elképesztő szakértelemmel kijavította az elektromos rendszerben található hibákat, így minden tökéletesen működött, amire régóta nem volt példa. Ablaktörlő beállításával és elektronikájával kapcsolatban is részesültem egy alapos fejtágításban.  Időrendiséggel kapcsolatban gondjaim vannak, de az biztos, hogy először csak KG-val próbáltuk beerőszakolni a motort a helyére, ami harmadik nekifutásra sikerült is, majd a motortartó rugónál már Hollóval közösen szívtunk. Természetesen ez is harmadikra sikerült. A rossz önindító helyett KG nagyszüleitől hoztunk egy bontott darabot, majd indítás. Teker-teker, de semmi sem történik. Diagnosztizálást az AC környékén kezdtük, mert nem éreztünk benzinszagot, hamar ki is derült, hogy a bakelitben szűk a lökőrúd helye, ezért megszorult. Miután feltöltöttük a karbit, azonnal életre kelt a motor és egészséges volt a hangja, semmi szervi bajra nem derült fény. Bakelitet megfúrtam, majd visszakerült az AC, így a motor minden segítség nélkül is működött. Ekkor éreztem először azt, hogy a 2800 forintos engedély felhasználásra fog kerülni aznap. Iszonyatos hajszába kezdtünk, melynek során meghúztuk a gátlókat, zárakat állítottunk, meghúztuk az első csapágyakat, majd üléssíneket kalapáltunk, hogy gyári üléseket tudjunk berakni. Baromi jó érzés volt, ahogyan sok barát sürgött a garázsban, hogy végre ki tudjak állni a garázsból. Valamikor szürkületkor úgy tűnt, hogy minden kész és indulhatunk, így tettem pár próbakört a ház parkolójában, ami során semmi gondot nem észleltem , kivéve hogy az egész autó egy nyers egyveleg, amit nem öröm vezetni. Garázsban összepakolás, kocsiba szerszám pakolás, majd irány Maros, ahol a legális rendszámom volt. Elindult a karaván, de nem jutottunk sokáig, mert a lehajtónál szétugrott a gömbcsukló, aminek okozója az volt, hogy okos Gyuszi nem rakta fel a féltengely végére a zégert. Visszatoltuk a kocsit a garázsba, ahol elég gyorsan orvosoltuk a hibát, majd másodjára is nekifutottunk és már a legközelebbi benzinkútig is eljutottunk. Pici tökölés a pénzzel és a kulcsokkal, majd még nagyobb szerencsétlenkedés a benzin betöltésével.

Innentől csak a vezetésre és a rendőrökre kellett figyelnem. Utóbbiakkal nem volt gond, ellenben a vezetés nem volt élmény, mert lomha még az autó, a váltó kapcsolhatósága egy siralom (A hiba nem Laceee munkájában van. :)), ellenben a futómű még szemre belövés után is baromi jó és elképesztő csendes, a kasztni merev, a kormánymű meg 175-ös Yokohamákkal is olyan, hogy bármelyik BIS-est arcon merem nevetni, pedig a technikai előny náluk van. :)

Nagyon jó volt újra vezetni az autót, még a tök sötét ellenére is szinte mindenki megnézte, aki megelőzött, vagy beállt mellém a lámpánál, Holló és KG kocsijával pedig sokkoló volt a látvány. Marosra minden gond nélkül leértünk, előtúrtam a rendszámokat, lányok és a fiúk is pisiltek, majd irány haza. Visszafelé megint minden simán ment, nem hátráltatott semmilyen műszaki hiba, így egy nap alatt 105 kilométer került a kocsiba, ami nem is rossz.

Vasárnapra ismét túrát terveztünk. Ezúttal Szentendre, majd Dobogókő volt a cél. Meglátogattuk Geriéket Szentendre belvárosában, vittünk neki kipufogót, majd kanyarogtunk egy kedveset, ami jótékonyan hatott a rugóimra, szépen lassan elkezdett leülni a bódé, amit gyermeki lelkesedéssel nyugtáztam. :) Annak külön örültem, hogy András is velünk tartott, aki az egyik legnagyobb mélypontot okozó hibát megoldotta nekem, ráadásul csokival fizettem neki, mert készpénzt nem fogadott el. Egyedül azt sajnálom, hogy a legigényesebb hazai Swift nem tartott velünk. :)

Lassan összeáll az autó, már tényleg nincsenek nagy dolgok vissza, így ideje megköszönni mindenkinek aki segített. Nevesíteni nem szeretnék, mert tuti, hogy kimaradna valaki, de tényleg hálás vagyok mindenkinek, aki segített szerelni, alkatrészt beszerezni, vagy minőségi szakmunkát csinált nekem, esetleg csak pár szóval bíztatott, vagy türelmes volt velem.

EZÚTON KÖSZÖNÖM SZÉPEN MINDENKINEK! 

Ui: Pár kép az új felnimről és az új IXO makettről és a képeslapokról. 

 

Szólj hozzá