2010. júl 31.

On tour

írta: ogy
On tour

Képeket válogatva megint konstatáltam, hogy nem a szöveges rész lesz túlsúlyban. :) Szerelgetés nem volt túl sok, egyedül a narancs kisautón gyengélkedő féket akartam gatyába rázni. Főfékhenger már erősen nem volt százas, első munkahengerek is pöppet berohadva, nem így kezdődik a jó fék receptje. Lengyelektől hoztam minden olyat, ami kúpos fékkel kapcsolatos és benne van a nevében, hogy "henger", így nem ijedtem meg a feladattól, pláne annak tudatában, hogy KG nagyszüleinél csináltuk, ahol szinte minden szerszám van, ha elakadnék. Ha már bontjuk a féket, akkor kicseréltem az első fékkör összes csövét (fém és rugalmas), kapott szinterezett fékalaplapot Kema Nikijéből, illetve a csavarokat is újakra cseréltem mindenhol. Így a gyári FA-s csavarok és az eredeti alaplap mehetnek wellneskedni, amíg az új elemek teljesítenek szolgálatot. Mindent faszásan összeraktam, szép is volt, de jó nem. Körbe lett légtelenítve a rendszer háromszor, bubi sehol, de a fékerő szigorú monoton közelített a nullához. Vissza a régi főfékhenger, de ugyanaz. Itt sok óra üresjárat következett, amit én agyalással, KG násznépeskedéssel töltött. Végül elfogadtam, hogy a fékdobjaim szarok és ezért kell életveszélyes kocsival hazamennem. Nem volt jó. :(

Garázsban volt egy hentesládányi kúpos cucc, amiből kikukáztam a két legjobb első fékdobot, mert hátha. Mérések után kiderült, hogy csak az egyik értékelhető, a másik ugyanolyan, mint az enyémek. Felraktam azt az egyet és már érezhetően jobb lett a fék. Ekkor áldoztam is egy gyorsat, de nagyot az értékelhető fogáspont oltárán. :) Az igaz megmentő végül Molnár Balázs volt, akitől kaptam egy igen príma első futót, két meglehetősen jóképű fékdobbal, mellyel olyan csodákra lett képes az autó, mint a blokkoló kerékkel való csúszás. Köszönet illeti még Somát, amiért felhozta nekem a dobokat, illetve ő védte a púzómat szerelés közben.

Széljegyzet: Suzukin elvittem galvanizáltatni a leömlő hővédőjét. Galvanizálós nénik ilyen minőséggel hálálták meg, hogy nem retkes "dzsuva" cuccokat viszek nekik, hanem alaposan elmosok mindent. :)

Voltunk Zólyomban is a Maluch World Meeting 2010 apropóján. Mindig elmegyek mert csak, de nem lehet elmenni amellett, hogy a szervezők a mai napig nem tudtak felnőni a rendezvény nevéhez. Annyira nem érzem nagy titoknak, hogy a 7000 forintért kapott szlovák népzene, keveseket elégít ki. Értelmes program nincs, a vonulást a másik helyszínre magadnak kell megoldani, ha megérkeztél, akkor pedig folytathatod a nézelődést, amit 50 kilométerrel arrébb már megtettél. Körmöcbánya főtere amúgy gyönyörű, csak előbb át kell magad vágni hordányi cigányon, ami azért levon a tér élvezeti értékéből.

Zólyomnál sokkal jobban vártam a lengyel túrát, ami alapjaiban nagyon jó volt, de ha nem kellett volna a tűző napon dinamót cserélnem, az még jobb lett volna. :) Valami irreálisan korai időpontban indultunk, hiszen 75km/h-ban maximalizáltuk a sebességet, így még akár egy szerelésre is futotta volna. Felfokozott hangulat miatt az odaútról csak azt tudom mondani, hogy szuper volt. Néha egy-egy nyújtózás és már meg is érkeztünk. Hihetetlen mód jó érzés átérni a Szlovákoktól és ebben semmilyen revizionista, nacionalista maszlag nincs, egyszerűen más világ. Aki Korbielownál kell át és nem veszi észre a különbséget, az vak. :) Pawlowicét lecseréltük ezúttal Tychyre, illetve Jaceknál is kevesebb időt töltöttünk, mint szoktunk. Amiknek nagyon örülök: gyári homlokfal (saccra három év basztatás után), 77-esbe való új kormánykapcsoló (köszönet KG-nak, amiért lemondott róla), rotoroshoz való gyári gyújtáskábel, egy pár R2-e Zelmot foncsor, gyári első fékdob kúposhoz, gyári vezérműlánc, új rugalmas fékcső (remélhetőleg ez már nem fog ereszteni), apró kis pöckök és csavarok.

Az út egyik legfontosabb tanulsága a kulináris élvezetekkel függ össze. Évek óta járunk egy fix étterembe és mindig az orbitális méretű pizzájuk imádásával múlatjuk időnket. Legutóbb próbáltunk egy másik (pizza) helyet, ezúttal meg egy harmadikat (pizza). Tapasztalati tény tehát: A LENGYELEK ROHADT MÓD NEM TUDNAK PIZZÁT KÉSZÍTENI! Itt jegyezném meg, hogy pizzát idáig nyelvi hiányosságaink és a kedvező ár-érték miatt fogyasztottunk. Ezúttal betelt a pohár, fellapoztuk az e-bratanki.hu-t és lefordítottuk az egyik étterem kínálatát. GPS-fizetés-étkezés-elégedettség. Tudnak ők főzni, a mennyiség sem rossz, az ár pedig roppant kedvező. 2300 körül sikerült fizetnem üccsikével, két főre egy olyan küllemű helyen, ami Pesti viszonylatban erős-közepes fizetgetési mutatókkal bírna.

Okocim legyőz, bármennyire is erős vagy és másnap nagyon rossz lesz cserélni dinamót.

Helyszín: Jacekék boltja, ami mellett egy műhely van. Napszak: kora délelőtt, de már rohadt meleg. Színészek: Laci, Gabi, Gyuszi, Jacek és a srác, akinek a Braváját szereli Jacek. Úrhölgyek a szálláson tespednek.

Expozíció: hátfal le, ékszíjtárcsa le.

Bonyodalom: kibaszott csapágyat nem lehet lehúzni a tengelyről.

Cselekmény kibontakozása: sikertelen próbálkozások és találgatások.

Tetőpont: "Az a kábel nincs elszakadva?" "Gabi hozz már egy dinamót a bontóból, ami fél óra múlva zár."

Megoldás: Bontott dinamó beszerelése, majd megállapítjuk, hogy a motortartó csavar nem egyforma hosszú a csúszkás és a csúszka nélküli tálcán.

Összefoglalva: Hatalmas köszönet KG-nak és Lacinak a hatalmas segítségért és pici köszönet Jaceknak a pici segítségért és a pici ásványvízért. :):)

Túra a szerelés miatt további egy nappal elnyúlt, de nem bántuk. Megint sokan mosolyogtak, megint sokan integettek, szerettek minket. Túra után egy nappal tuti nem ezt mondtam volna, de ha kell, már holnap indulnék újra Polskival. Esetleg a teljesen elhalódott hátsó csapágyat addig kicserélném. :):)

Kisautónak megígértem, hogy lecserélem az olaját, ha szépen kivisz Lengyelországba, de elbaszta, így 5800km után cseréltem csak le a minap. :)

Nyári tali is volt, szép is volt, jó is volt, el is mosta az eső a végét, én meg egy képet sem csináltam. :) Itt tudtam meg az egyik lengyel kollégától, hogy rendszeres "olvasója" a blogomnak és nagyon láwolja az autómat, így mindenképpen ide fogok biggyeszteni valamit, amit ő is érteni fog.

WE LOVE POLAND AND MALUCH!!!!!

 

Szerintem érthető lett. :)

 

Szólj hozzá