2008. már 26.

Egy taknyos weekend

írta: ogy
Egy taknyos weekend

Egész hétvégén undorító esős és havas idő volt, így a kék autó megint maradt a garázsban és pár simogatással kellett beérnie.:(:) Egy-egy órára néha kisütött a nap, de utána mindig jött valamilyen csapadék.:( Vasárnap reggel nekiláttam Gümixi új műszerfalának a kipucolásához, plexijének felpolírozásához, illetve megkapta a régi elegant műszerfal flokkolt dobozát. A számlálót 55.000-hez pörgettem, hogy ott folytassa, ahol a gyári abbahagyta, de otthon kiderült, hogy optimista voltam a futásteljesítményt illetően, így még egy alkalommal szét kell majd szednem.:):) A gyári műszerfal plexije elég karcos, de megpróbálom kipolírozni a hibákat. Ha ez nem jönne össze, akkor kukázok egy jobbat, vagy szerzek egy újat és összepárosítom az új dobozzal, így lesz egy hibátlan állapotú gyári műszerfalam, amit becsomagolok és elteszem a leendő a vizsgára, addig meg marad az elegant.:):) Valamiért a fekete kerettel tetszenek a gömbölyű kapcsolók, így most maradtak azok a házban.:)

Sort kellett kerítenem édesanyám autójában is a króm hatású karikák installjára, ami miatt pár hete már b...tat.:):) Ez is gyári extra, így a beszerelés pár perc alatt sikerült, hatásosan oldja az oldalkárpit monotóniáját.:)

A nagy mutatvány ezután jött.:) Az egyik felni eldőlt a héten és nekiütődött egy párátlanító ventilátornak, így egy kis helyen megsérült a perem. Nem volt szerencsére mély, de sajna emiatt az egész peremen át kellett szaladnom. Semmilyen gépem nem volt, amire egy ekkora súlyt fel tudtam volna tenni (Saját méréseim szerint cirka 15 kg, a gyári lemezfelni+ 155/70 10 kg-os súlyához képest.), így nem volt más választásom, fel kellett tenni a kocsira, megemelni a kereket és bízni abban, hogy a differenciálmű úgy működik, ahogyan én képzelem.:):):) Sikerült szépre kipolíroznom a hibát, így örömkönnyek csillantak meg szemem sarkában.:) Feltettem a párját is és azt kell mondjam, hogy nem bántam meg, hogy Kg anno rábeszélt a felnire. :):):) Másnap leszedettem a lemezfelnikről a régi gumikat és amikor az egész műhely magától kicsődült, hogy megnézzék, akkor bebizonyosodott, hogy nem vagyok elfogult.:):):)

Estefelé le is teszteltem a felemás gumikat, mert végre eleget tudtam tenni Zoli meghívásának és meglátogattam rétsági otthonában. Nem terveztem, hogy 2-3 óránál tovább maradok, de annyira jót beszélgettünk a hülye hobbinkról és a leendő OT expóról, hogy csak késő este indultam haza. Sajna a 600-as NSU nem volt otthon, így "csak" egy 1000-essel kellett beérnem, de ennek az autónak is minden porcikájából érződik, hogy ezek még valódi AUTÓK voltak. Zolitól kaptam pár saválló futóműállító alátétet, illetve kaptam/kaptunk első tárcsafékhez való lemezt. Ezúton is köszönöm Neki!:):):) Hazafelé élményautóztam egyet a sötétben, aki ismeri a Rétság és Vác közti szakaszt, annak nem kell bemutatnom az útviszonyokat.:)

Hétfőn kezdtem erősen magamba zuhanni, mert megint csak csöpögött valami. Bezárkóztam a Suzukiba és apránként elkezdtem kitakarítani, illetve pár apróságot lebontani. Anyós oldalán leszedtem minden kédert és apróságot, átkentem őket megfelelő anyagokkal, illetve lebontottam az ajtókárpitot, majd kimostam az ajtót. Egy hét alatt remélhetőleg kiszárad, a hétvégén pedig mehet bele az üregvédő. Ajtókárpitot bevittem és végre normális mosószerrel kipucoltam a kárpitozott részt. Öröm van.:):)

Kedden ismét örülhettünk, mert egy kósza telefon után mehettem az új gumikért, amiket már nagyon vártam. Felniket lepucoltam alaposan, leszedtem a súlyokat, kipattintottam a kupakokat, a gumival érintkező részekről pedig lepolíroztam a maradványokat, majd irány a műhely. A gumik (Nankang XR611, 165/55 R13) futófelülete egészen csinos, az oldalfaluk pedig az A539-hez hasonlatosan szép. Kerékőr egyenlőre Miskolcon van, így rögtönöznöm kellett és -baz tanácsára- a Lángban vettem egy garnitúrát. Természetesen a csomagot azonnal fogyasztottam és még a parkolóban feldobtam az alufelniket, ezzel szórakoztatva a járókelőket.:) Egyenlőre nem érzem a kocsit stabilabbnak tőle, viszont a "kényelméből" sem vesztett. Erős a gyanúm, hogy a futómű nincs jól beállítva, mert nagyon furcsán állnak a kerekek hátul és eddig sem éreztem olyan stabilnak ezt az autót, mint anno a kéket. Valamikor meglátogatjuk a futóművest és megmondja az okosat.:):)

Szólj hozzá