2008. aug 15.

:) :( :)

írta: ogy
:) :( :)

Régen írtam az autókról és most sem leszek túl bőbeszédű, megpróbálok a lényegre szorítkozni.:)

Sajnos volt egy balesetem, amiről képet nem szeretnék feltenni, de mindenesetre kiderült, hogy a barátaimra mindig számíthatok, így ezúton is nagyon köszönök mindent Andinak, Hollónak, KG-nak, Rékának és Robinak. Remélem az autó is fel fog épülni, ha András rábólint a műveletre.

Ha emlékeim nem csalnak, akkor a baleset előtti hétvégén voltunk kirándulni Kemencén az 500-asosokkal, ahova Soma kísért el és -a rettenetes meleg ellenére- mindketten jól éreztük magunkat. A cinquecentosok szimpatikusak és hozzánk hasonlóan bolondok, így a jövőben is megpróbálok jelen lenni a kirándulásaikon.:)

Történések forgatagában valahogy a kék autó is feltrélereződött "csodálatos" fővárosunkba, majd elfoglalta a számára fenntartott helyet KG autója mellett. Szokásos köszönet Hollónak a transzportért, KG-nak az integetésért a Váci úton.:):)

Jelenleg a fék, a futómű és a kormánymű dolgaival foglalatoskodom. Az új hátsó lengőkar bakokat homokfúvattam, lealapoztam, lefillereztem, kicsiszoltam, majd le lesznek fényezve, még kérdéses színre. Szín tekintetében nagy a bizonytalanság, jelen állapot szerint csak a lengőkarok (első-hátsó) színe fix.:):) Váltó kengyel (U-betű) szintén hasonló kezelésben részesült, annyi kiegészítéssel, hogy ott nem volt kérdéses a szín, már le van feketére fényezve.:):) Minden alkatrészt lesorjázok és lecsiszolom az éleket, hogy véletlenül se legyen sehol vékony a festék, így picit lassabb a folyamat, az indokoltnál. Gyári új csonkállványokat szintén lefényeztem két komponensű fekete festékkel, majd saválló csavarok segítségével összepárosítottam a régebben már szintereztetett fékalaplapokkal. A rengeteg új csavar beszerzéséért köszönet Kg-nak, aki "többet van a Faboryban, mint otthon".:) Amúgy az állvány fényezése gyárilag is egészen erősnek tűnt.

Első fékkör is majdnem teljesen készen van, főfékhenger természetesen lakkozva került a helyére, a rögzítésért pedig rozsdamentes anyák felelnek. "Tűzfal" másik oldalára bekerült a szinterezett pedálsor, így be tudtam állítani a gázpedált is, ami némi izzadást követően szépen áll a helyén.:) A főfékhengerhez vezető hosszú csövet gyári kivitelben nem ajánlom senkinek, mert üres kulissza mellett nem egy leányálom betenni, feltéve, ha az is számít, hogy ne b....uk össze sem a csövet, sem a fényezést.:) Mellesleg az összes beszerelt csövet berakás előtt átpolíroztam.:):):)

Pár flokkolt elem is megjött, így elnyerte végső helyét a kormányoszlop, kormánykapcsoló és a középső boxot is fel tudtam fúrni a végleges helyére.

Holló elhozta a galvanizálóba küldött apróságokat, amelyekkel elégedett vagyok, bár felújítás miatt picit lassúak voltak az üzemben. Következő -nagyobb- kört már összekészítettem.:)

Ezenkívül apró szüttyőgések és egy ülés és öv próba.:)

Következő móka a kormánymű lesz. Szerencsére az eredetit felújítás során szétbarmolták, így -Holló segítségével- egy másikat szereztem, a kettőből összelegózok egy hibátlant. Összekötők, kormányrúd csuklója és a segédkar már kész, így nem sok választ el attól, hogy bő egy év után kormányozható legyen az autó.:):):):)

 

Szólj hozzá